Tuinclubs zijn zelfstandig draaiende clubs van mensen die over het algemeen lid zijn van Groei & Bloei. Met elkaar wordt de dag van samenkomst, de frequentie en het programma samengesteld.

Mensen die zich bij een tuinclub aan willen sluiten, kunnen een mailtje sturen naar de betreffende contactpersoon.

Zaaiclubje

Er kwamen regelmatig vragen bij ons binnen over het zaaien van bloemen/groente, welke tijd van het jaar, grondsoort enz. Ons bestuurslid Hennie Hendriks heeft daarom een zaaiclubje opgericht en we hebben nu 13 leden. Door corona konden we helaas niet bij elkaar komen en hebben we informatie uitgewisseld via de mail.  Via de mail zijn er ook heel wat vragen binnengekomen en uiteraard beantwoord, maar iets in de praktijk laten zien is toch leuker. Zeker voor nieuwe leden in onze vereniging kan dit een leuke opsteker zijn.
Iedereen heeft zijn eigen ervaringen (of nog niet) maar met z`n allen weten we heel veel en leren we van elkaar (ja, ik kom uit het onderwijs).
De bedoeling is om de groep in februari/maart 2022 (net voor het zaaiseizoen) bij elkaar te halen en dan allerlei onderdelen door te nemen. Vandaar mijn oproep: mochten er nog mensen zijn die het leuk vinden om bij het zaaiclubje te komen meldt u zich dan bij mij aan:
henniehendriks@planet.nl

Tuinclub de Batsen

Samenkomst op de laatste vrijdag van de maand vanaf 10.00 u 12 x per jaar.

Activiteiten: tuinbezoek, kwekerijbezoek, kerststuk maken, 2-daagse tuinreis

Contactpersoon Ineke Poutsma-Vos. Tel. 024-6778978, inekepoutsma(at)gmail.com

Tuinclub De Zaailingen

Samenkomst op zaterdagochtend vanaf 10.00 u 11 x per jaar.

Activiteiten: bezoeken van tuinen en kwekerijen, zaaiochtend, kerststuk maken.

Contactpersoon: Marianne Claus marianneclaus(at)hotmail.com

Tuinclub Het Tuinstel

Samenkomst op donderdagmiddag 8 a 10 x per jaar.

Activiteiten: tuinbezoek, elkaar helpen in de tuin, plantenruilmiddag, dagreis.

Contactpersoon Alice Termote alicetermote(at)planet.nl