Rijk van Nijmegen en Land van Maas en Waal

Bloemschikcursussen seizoen 2024-2025, start donderdag 12 september 2024

ALGEMENE INFORMATIE :

- De cursus bestaat uit 8 lessen en zijn elke 2e donderdagavond van de maand, behalve in april 2025
   12 september, 10 oktober,  14 november (geen Ikebana), 12 december 2024
   13 februari,  13 maart, 3 april (1e donderdagavond van de maand), 15 mei 2025
- De cursussen worden op 4 verschillende niveaus gegeven:
   Basis, gevorderden, vergevorderden, en de Japanse bloemsierkunst Ikebana.
- De basiscursus, gevorderden- en vergevorderdencursus kan gevolgd worden in een blok van 4 lessen (najaar óf voorjaar) of van 8 lessen (najaar én voorjaar). Bij boeking van 8 lessen krijg je een korting van € 10,00.
- De cursus Ikebana is dit één geheel van 7 lessen (geen les in november 2024)
- Voor de start van de cursus krijg je van de docent een programma met de omschrijving van de inhoud van de lessen.
- Er wordt  gewerkt met verschillende technieken en thema’s om steeds andere resultaten neer te zetten.
- De prijs is exclusief bloemen. Groei & Bloei zorgt voor materialen als steekschuim en draad. Je kunt bloemen en groenmaterialen meebrengen uit de tuin, natuur of winkel, maar je kunt ook bloemen bij Jan de Groot [docent Yuverta] bestellen. Dit moet uiterlijk de maandagochtend vóór de les doorgegeven worden. Bij Jan bestelde bloemen moeten altijd afgenomen en betaald worden. Telefoonnummer Jan: 06-4083 9670, email j.degroot@yuverta.nl. Afhalen tussen 18.45 en 19.15 uur.
- De lessen zijn van 19.30-21.30 uur. Ikebana is van 19.00 - 21.30 uur, het gebouw is open vanaf 18.45 uur.
- Locatie: Yuverta VMBO Nijmegen, Marga Klompélaan 37, 6532 SB Nijmegen. (Vlakbij het CWZ, gratis parkeren; bereikbaar met openbaar vervoer).
- De prijs voor de cursus basis, gevorderden en vergevorderden is
   Voor leden             : € 62,50 voor 4 lessen en € 115,00 voor 8 lessen
   Voor niet-leden     : € 75,00 voor 4 lessen en € 140,00 voor 8 lessen
   De prijs voor de cursus Ikebana is:
   Voor leden             : € 145,00 voor 7 lessen
   Voor niet-leden     : € 170,00 voor 7 lessen
- De ledenprijs geldt voor leden van Groei & Bloei, IVN, KNNV en Klimop.

CURSUS BLOEMSIERKUNST BASIS
Ben je een beginner in de bloemsierkunst dan kan Marcel van Droffelaar, docent aan de groenschool Yuverta VMBO, je de basistechnieken leren van het bloemschikken. Hoe maak ik een bloemstuk op schaal, hoe een korenschoofboeket enz.
Je krijgt persoonlijk advies op maat.

CURSUS BLOEMSIERKUNST GEVORDERDEN

Onder begeleiding van vakdocent Tanja Lamers worden er creatieve, seizoensgebonden en eigentijdse bloemstukken gemaakt. Hierbij worden steeds nieuwe technieken aangeboden.Tanja  begeleidt de cursisten op niveau. De gevorderde cursist heeft de basiscursus gevolgd en leert daarna steeds nieuwe technieken.

CURSUS BLOEMSIERKUNST VERGEVORDERDEN

Vakdocent van Yuverta VMBO Jan de Groot geeft instructies over nieuwe technieken en creatieve ideeën worden aangereikt. De vergevorderde cursist werkt veelal zelfstandig aan een thematisch bloemstuk.

CURSUS IKEBANA  (Japanse bloemsierkunst)
Mariëlle van Strijp, lerares Ikebana 3egraads (Sankyu Shihan), weet als geen ander ons op een  inspirerende manier mee te nemen in de Japanse  bloemsierkunst. In de lessen zal zij een breed en gevarieerd lesprogramma aanbieden waarbij voor iedereen veel valt te leren.

AANMELDEN:

Stuur een email naar aanmelden@nijmegen.groei.nl.
Vermeld daarin:
je naam, telefoonnummer, welke cursus je wilt volgen, en de keuze die je maakt voor 4 of 8 lessen bij de cursus basis/gevorderden en vergevorderden.
Wanneer er voldoende aanmeldingen zijn ontvang je daarvan bericht. Daarna hoef je pas te betalen.